יום שלישי, 9 במרץ 2010

אילת

אילת , עיר השמש העולה, העיר הדרומית ביותר בישראל,על חוף הים האדום, מפרץ אילת, ים סוף. גובלת בירדן במזרח ובמצרים בדרום. אוכלוסיית העיר בשנת 2009 מונה כ 47,000 איש.

אילת נוסדה בשנת 1952 וזכתה למעמד של עיר בישראל בשנת 1959. בעבר שמה של העיר אילת נקרא אום רשרש וכן גם נקראה עציון גבר . ראשיתה של העיר בשנות החמישים כישוב שנולד ובו בעיקר משרתי צבא הקבע ופועלים בנמל אשר בעיר אשר תרם רבות להתפתחותה של העיר. חשיבותה האסטרטגית של אילת כפתח אל ים סוף הזניק את פיתוחה של העיר ולאחר מלחמת 6 הימים עברו באילת רבים בדרכם אל חופי סיני.

התיירות לאילת ובעיקר תיירות הפנים התפתחה בעקבות החזרת חופי סיני לאחר הסכם השלום שנחתם עם המצרים. מלונות חדשים החלו להיבנות בעיר אילת בתחילת שנות השמונים והעיר הפכה פניה מעיר מעבר לסיני לעיר תיירות אשר עומדת בפני עצמה ובה בתי מלון מגוונים וברמה גבוהה. קפיצה תיירות זו המשיכה באילת גם בשנות התשעים בהם ניבנו עוד ועוד בתי מלון מפוארים . מלונות אלו הציעו בעיקר את מרכולתם לישראלים ולתיירות יהודית אשר הגיע מהתפוצות. בשנת 85 הוגדרה אילת כאזור עם פטור ממס ערך מוסף – אזור סחר חופשי. שנות ההתקוממות הפלסטינית לא הטיבו עם תיירות החוץ אל העיר ועיקר הנופשים באילת היו ישראלים אשר באו ליהנות במלונות העיר .

בעיר אילת ישנם כ 50 בתי מלון ובהם כ 13,000 חדרים לצד אטרקציות רבות ומרכזי בילוי עבור הנופשים בעיר.בעיר אילת מלונות רבים של רשת ישרטל ורשת פתאל וכן נציגות נכבדת של בתי מלון מכל הרשתות הגדולות בישראל , ביניהם : מלון הילטון ,מלונות רימונים , בתי מלון של רשת אטלס , מלונות שרתון ועוד...

אני ביקרתי באילת ישנו בבית מלון 3 ימים, הלכנו לבריכה שחינו, ראינו דגים, היה לנו מאוד חם!
הלכנו למסעדה, אכלנו, שתינו המסעדה הייתה מאוד יפה, היה אוכל מאוד טעים ולקינוח אכלנו הרבה גלידה.
אחר כך חזרנו לבית המלון, ישנו, ובבוקר נסענו הביתה.